By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
AGAINST CHILD SLAVERY IN GHANA.

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by NGO F. and may not represent the views of the Avaaz community.
NGO F.
started this petition to
United Nations, International Court of Human Rights, Ghana President, Unicef

In Ghana, there are 3 and 4 years old children sold by their own parents for less than 30 euros to traffickers that resell them to be enslaved. Their job is to fish in Lake Volta, the biggest artificial lake in the world.
These children work 14 hours a day, 7 days a week, whether it rains or shines, whether they are sick or not.
They are known as Kobies and Kofies, according to the weekday they were sold. They ignore their age, identity, and many end up drowned in the Lake Volta.
To rescue one child won’t solve the problem because in the very following day the fishermen will simply replace them with two new children. And childhood keeps on being stolen to these children, a little, day by day, before the effortless stare of many that just prefer not to see it.
Even though child slavery and trafficking are forbidden in Ghana’s legislation, the truth is that there isn’t a single trafficker or fisherman behind bars.
What can end the child slavery of the 21st century is our indignation and spreading the word about this assault to human rights.
Now that you know what is happening, you will surely not want to be a silent accomplice of this horrific situation.
INDIFFERENCE is killing the children in Ghana. Help them and sign this petition. It will get to the highest national and international bodies.

Thank you,
Alexandra Cristina Guerreiro Palma Borges, Journalist at the Portuguese TV Chanel TVI,

The signatories

No Gana, há crianças de 3 e 4 anos, vendidas pelos próprios pais, por menos de 30 euros a traficantes que as revendem para serem escravizadas na pesca no Lago Volta,o maior lago artificial do mundo.
Estas crianças trabalham 14h/dia, sete dias por semana, quer faça chuva ou faça sol e estejam ou não doentes.
São conhecidas por Kobies e Kofies, conforme o dia da semana em que foram vendidas, desconhecem a sua idade, identidade, muitas acabam afogadas no lago Volta.
Resgatar uma criança destas não resolve o problema porque, no dia seguinte, os pescadores colocam duas novas crianças no seu lugar...e a infância continua a ser roubada a estas crianças, um pouco, todos os dias, perante o olhar passivo de muita gente que prefere não ver.
Apesar da escravatura e trafico infantis estarem criminalizados na legislação do país, a verdade é que não há um único traficante ou pescador na cadeia.
O que pode acabar com a escravatura do sec XXI é a nossa indignação e divulgação deste atentado aos direitos humanos.
Agora que tem conhecimento do que se está a passar não vai querer tornar-se num cúmplice silencioso de toda esta situação.
É a INDIFERENÇA que está a matar as crianças do Gana, ajude-as e assine já esta petição que irá chegar às mais altas instâncias nacionais e internacionais.

Obrigada,

Alexandra Cristina Guerreiro Palma Borges, jornalista da TVI-Portugal,

Os signatários

Pétition publique contre l´ésclavage du sec XXI et pour la liberation de tous les enfants esclaves du lac Volta au Ghana.

Au Ghana , des enfants de 3 et 4 ans , sont vendus par leurs propres parents , en échange de moins de 30€, a des trafficants qui les revendents a des pêcheur du lac Volta, le plus grand lac artifitiel du monde.Ces enfants travaillent 14h par jour, 7 jours par semaine, au soleil, sous la pluie qu´ils soient malades ou pas.Ils sont connus sous le nom de Kobies ou Kofies, selon le jour de la semaine qu´ils ont été vendus, ils ne savent pas leurs âges, ni leurs identités, qui les achetent.Sauver un de ces enfants, ne sert a rien car, le jour suivant, les pêcheurs le remplacent par deux autres. Et l´enfance continue a être volé un peu tous les jours a ces enfants , sous le regard indifferent de beaucoup de monde qui prefèrent ne pas voir.Malgré que l´esclavage et le traffic d´enfants soit punis, selons les lois du pays, aucun trafficant ou pêcheur ne sont en prison.Ce qui peut mettre fin a l´esclavage du sec XXI c´est notre indignation et la divulgation de cette violation des Droits de l´Homme.Maintenant que vous avez pris connaissances de ce qui se passe , surement ne voulez vous pas devenir complices silencieux d ´une telle situation.L´INDIFFERENCE tue ces enfants au Ghana , aidez-les et signez cette pétition pour qu´elle arrive aux mains des instances superieurs nationales et internationales .Merci.Alexandra Borges , jounaliste, de la TVI-portugal

PETICIÓN PÚBLICA EN CONTRA DE LA ESCLAVITUD DEL SIGLO XXI Y PARA LA LIBERACIÓN DE TODOS LOS NIÑOS ESCLAVOS DEL LAGO VOLTA EN GHANA.

En Ghana hay niños de 3 y 4 años que son vendidos por sus padres, por menos de 30 euros, a los traficantes que los revenden, para ser esclavizados pescando en el lago Volta, el lago artificial más grande del mundo.

Estos niños trabajan 14h/dia, siete días a la semana, llueva, haga sol o estén enfermos.

Se llaman Kobies (Jueves) o Kofies (Viernes), como el día de la semana en el que fueron vendidos. Desconocen su edad, su identidad, muchos terminan ahogados en el lago Volta.
Rescatar un niño de éstos, no resuelve el problema, ya que al día siguiente, los pescadores ponen dos nuevos niños en su lugar ... y la infancia de estos niños se sigue robando, un poco cada día, delante de los ojos de mucha gente indiferente que prefiere no ver.

A pesar de que la esclavitud y la trata de niños está penada por la ley del país, la verdad es que no hay un solo traficante o pescador en la cárcel.

Lo que puede poner fin a la esclavitud del siglo XXI es nuestra indignación y la difusión de este atentado a los derechos humanos.

Ahora que sabes lo que está sucediendo no querrás convertirte en un cómplice silencioso de toda esta situación.

Es la indiferencia lo que está matando a los niños de Ghana. Ayúdales: firma esta petición, para que llegue a las más altas instancias a nivel nacional e internacional.

Gracias,

Posted (Updated )