By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Paris 2013, des enfants vivent et dorment dans la rue depuis plusieurs années, STOP !!!

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by melki M. and may not represent the views of the Avaaz community.
melki M.
started this petition to
Pouvoirs publics parisiens et Organismes de protection de l'enfant.

Bonjour,

je tiens à vous alerter sur la situation catastrophique de familles échouées dans Paris, dans le quartier de la Bastille, symbole de la révolution française et des droits de l'humain."Liberté, égalité, fraternité"...Cela fait plus d’un an et demi qu’elles dorment dans des cabines téléphoniques, des Abribus, sur des matelas de fortune ou à même le sol, à ciel ouvert, en plein Paris, sans l’aide de personne ou presque.

Certes le problème est très complexe, européen. Mais ces personnes discriminées dans leur pays d'origine (Roumanie, Bulgarie pour la plupart) entrent légalement en France, ce sont des citoyens européens, et ils n'ont aucun droit. Ce sont des exilés, des réfugiés roms.

C'est humainement insupportable et immoral, politiquement stupide et suicidaire.

Que font Mairie de Paris et Gouvernement français pour leur venir en aide?

Svp ne laissons plus ces enfants errer et dormir dans la rue, pire que des chiens! Alertons les pouvoirs publics!

Merci de signer et relayer cette pétition.

An intolerable situation has settled down in the streets of Paris and nobody seems to care. Since more than a year now, entire families sleep on the pavement, almost without any help. The children are not going to school, they are hanging around from morning till night. Some of them search food in trash cans and sometimes they suffer from violence. Public authorities, totally overtaken, accept the unacceptable. Nevertheless, children are in danger. Your simple signature can contribute to make things happen, by alerting the City hall of Paris and the government! Thank you for signing and sharing the attached petition, so that this situation - a shame for those who live it as much as for those who tolerate it - do not continue.

Marc Melki . Paris 17 juillet 2013

Posted (Updated )