By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Legalização da Acupuntura!

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by Thaicia S. and may not represent the views of the Avaaz community.
Thaicia S.
started this petition to
CTASP - Comissão de Trabalho, de Administração e Serviço Público, Deputado Policarpo, Deputado Eudes Xavier, Deputado Vicente da Silva, Deputado Sandro Mabel, Deputada Andreia Zito, Deputado Armando Vergílio dos Santos Júnior, Deputado José Roberto Santiago Gomes, Deputado Walter Shindi Iihoshi, Deputado Luiz Fernando Ramos Faria, Deputada Maria Gorete Pereira, Deputado Laercio José de Oliveira, Deputado Luciano de Souza Castro, Deputado Isaias Silvestre Augusto Rodrigues Coutinho de Melo, Deputado Márcio Henrique Junqueira Pereira, Deputada Flávia Carreiro Albuquerque Morais, Deputado Paulo Pereira da Silva, Deputado Jorge Wicks Côrte Real, Deputado Jovair de Oliveira Arantes, Deputado Ronaldo Nogueira de Oliveira, Deputado Raimundo Sabino Castelo Branco Maués, Deputado Sílvio Serafim Costa, Deputado Erivelton Lima Santana, Deputado Assis Flávio da Silva Melo, Deputado Daniel Gomes de Almeida, Deputado Zacarias Vilharba
A Acupuntura é uma prática tradicional milenar empregada por milhares de profissionais da Saúde. Milhares de pessoas recorrem aos benefícios da Acupuntura PRINCIPALMENTE COMO PRÁTICA PREVENTIVA. A Organização Mundial da Saúde – OMS já recomenda a sua utilização como um método de tratamento complementar e o Ministério da Saúde diz que não existe nenhuma lei que estabeleça que a Acupuntura seja uma atividade de exclusividade médica.

Porém, o TRF - Tribunal Regional Federal, aprovou um recurso do Conselho Federal de Medicina que pede que a Acupuntura seja praticada exclusivamente por médicos.

A ACUPUNTURA SE BASEIA EM DIAGNÓSTICOS ESPECÍFICOS DA FILOSOFIA E PRÁTICA CHINESAS, PORTANTO NÃO HÁ CABIMENTO EM COMPARÁ-LA ÀS PRÁTICAS DA MEDICINA OCIDENTAL.

Em respeito a todos os pacientes e acupunturistas, todos os professores e mestres que se dedicaram a essa terapia milenar, digamos SIM À LEGALIZAÇÃO DA ACUPUNTURA NO BRASIL!
Posted (Updated )