Le plus grand mouvement citoyen mondial en ligne pour le changement

Libérez les prisonniers politiques Sahraouis

Pourquoi c'est important

24 militants, responsables associatifs, ont osé défendre publiquement l’autodétermination du Peuple Sahraoui. Accusés de crimes qu’ils n’ont pas commis, ils paient ce 18 février, avec des peines très lourdes, leur engagement et celui de tout un peuple. (prison à vie pour 9 d'entre eux sans que le tribunal produise les preuves annoncées dans l'acte d'accusation)
La France qui est une référence pour son histoire et son combat sur « les droits de l'homme » doit agir pour leur libération !

24 members of associations and political groups dared to defend the self-determination of the Saharawi people. This right, this people, have been claiming it for 38 years!

These men were among the leaders of a protest movement in 2010; they were arrested during the dismantling of the camp of Gdeim Izik by the Moroccan army. Accused of crimes which they did not commit, they are paying with heavy penalties, the action of a whole people. In reality, it is the violence of the public force which is responsible. We know France, the homeland of human rights, Mr President of the Republic, we ask you to obtain the release of the political prisoners, to act for the organisation of a referendum allowing the Sahrawis to decide their future; to contribute to the adoption by the UN Security Council of the extension of MINURSO’s mandate to include the monitoring of human rights in Western Sahara

Publiée Février 24, 2013
Signalez cette page comme inappropriée
Cliquer pour copier: